Fout

Fout in webonderdeel: Een webonderdeel of besturingselement voor een webformulier op deze pagina kan niet worden weergegeven of geïmporteerd. Het type is niet gevonden of staat niet als veilig geregistreerd.

Nieuws

De Golfkartonbedrijven uit de Benelux hebben de laatste maanden intensief gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw keurmerk voor AGF verpakkingen: keurmerk CFQ. Dit wordt dit najaar in de markt gezet. Nadere berichten volgen spoedig.

Samen met papierenkarton.nl hebben wij een brochure uitgebracht getiteld: "Papier en Golfkarton de mythen en feiten". Het doel is om op overzichtelijke manier misverstanden over onder meer grondstoffenverbruik en milieu uit de wereld te helpen. Meer informatie: papierenkarton.nl. De brochure kan bij ons secretariaat worden aangevraagd en gedownload.

In 2020 switcht de Nederlandse consument moeiteloos tussen online en fysiek winkelen. Zo’n 80% tot 90% van de consumenten komt over acht jaar nog steeds in winkels voor het passen en kopen van fashion en personal lifestyle producten. Tegelijkertijd zal 52% van de aankopen in 2020 via een online kanaal gedaan worden. Een en ander komt naar voren uit een groot consumentenonderzoek van GfK als onderdeel van het project Shopping 2020. Vereniging Golfkarton is partner in dit project.

Vereniging Golfkarton participeert in samenwerking met het NVC in het grootschalige onderzoek: shopping 2020, geïnitieerd door thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkels. Het onderzoek is gericht op de ontwikkeling van een toekomstvisie op de online verkoop van producten in al zijn facetten en in een breed maatschappelijk perspectief.

Golfkarton is de meest gebruikte transportverpakking, is duurzaam en zorgt voor logistieke efficiency bij verpakkers en retailers.

De binnenkant van de surfplank bestaat uit circa 400 kleine stukjes karton. Flexibel, heel sterk en milieuvriendelijk.

In museum Zervos in het Franse Vezelay hangt het olieverfschilderij "Musketier met zwaard".